1. Anasayfa
  2. Genel

Ulaştırma Koridorlarının Küresel Ekonomiye Etkisi: GSYH Artış Potansiyeli ve Stratejik Fırsatlar

Ulaştırma Koridorlarının Küresel Ekonomiye Etkisi: GSYH Artış Potansiyeli ve Stratejik Fırsatlar
0

“`html

Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu: Yenilikçi Finansman Çözümleri ve Türkiye’nin Rolü

İstanbul Lütfi Kırdar Uluslararası Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen Küresel Ulaştırma Koridorları Forumu kapsamında düzenlenen Ulaştırma Koridorlarının İnşası ve Yönetimi için Yenilikçi Finansman Çözümleri paneli, önemli konuları masaya yatırdı. Panelde konuşan yetkililer, ulaştırma koridorlarının yalnızca bir altyapı yatırımı olmadığını, aynı zamanda ekonomik büyüme, dayanıklılık ve uluslararası işbirliğine zemin hazırlayan kritik bir unsur olduğunu vurguladı.

Kamu-Özel Sektör İşbirliği Modeli ve Türkiye’nin Stratejik Rolü

Konuşmacılar arasında yer alan Çelik, kamu-özel sektör işbirliği modelinin bu tür projelerde riskin paylaşılmasını ve uzun vadeli teşviklerin sağlanmasını kolaylaştıran dengeli bir yapı sunduğunu belirterek, Türkiye’nin uluslararası ulaşım koridorlarındaki stratejik rolüne dikkat çekti.

Uluslararası Kurumların Fonlama Desteği

Dünya Bankası Altyapıdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Guangzhe Chen, ulaştırma koridorlarına son iki yılda 5 milyar dolarlık fon sağladıklarını ve bu yatırımların küresel ticarette kritik bir rol oynadığını ifade etti.

Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Başkan Yardımcısı Mark Bowman, ulaştırma koridorlarının bölgesel kalkınmada sadece fiziksel değil stratejik bir kaldırgaç olarak da işlev gördüğünü belirterek, finansmanda şeffaflık ve teknik uyumun şart olduğunu vurguladı.

Karadeniz Ticaret ve Kalkınma Bankası Başkanı Serhat Köksal, 2024 yılında çok taraflı kalkınma bankalarının toplamda 290 milyar dolarlık yatırım gerçekleştiğini; fakat küresel altyapı finansman ihtiyacının yıllık 4 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşmasından dolayı gerekli finansmanın hâlâ gerisinde kalındığına dikkat çekti.

Çevre, Koordinasyon ve Entegrasyonun Önemi

Kuzey Makedonya Başbakan Yardımcısı ve Ulaştırma Bakanı Aleksandar Nikoloski, altyapı projelerindeki çevresel etkilerin de dikkate alınmasının zorunlu olduğunu belirterek, UNESCO korumasında bulunan Ohri Gölü’nden geçen Koridor 8 projesini örnek gösterdi.

Mozambik Ulaştırma Bakanı Joao Jorge Matlombe, ülkesinde 2.500 kilometrelik yeni demiryolu projeleriyle Mozambik’i Güney Afrika’nın en rekabetçi ulaşım merkezi yapmayı hedeflediklerini ifade etti.

“`

Bu Yazıya Tepkiniz Ne Oldu?
  • 0
    be_endim
    Beğendim
  • 0
    alk_l_yorum
    Alkışlıyorum
  • 0
    e_lendim
    Eğlendim
  • 0
    d_nceliyim
    Düşünceliyim
  • 0
    _rendim
    İğrendim
  • 0
    _z_ld_m
    Üzüldüm
  • 0
    _ok_k_zd_m
    Çok Kızdım
Paylaş

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir