fbpx "Enter"a basıp içeriğe geçin

Uyku, Gençler İçin Hayati Ehemmiyet Taşıyor

Kâfi ve tertipli uyku, gençlerin fizikî ve zihinsel gelişimi için hayati ehemmiyet taşıyor, gelgelelim günümüzde birden fazla aile evlatlarına ne hengam yatması gerektiğini ya da akşamları elektronik alet tasarruf hududunu hatırlatmaktan vazgeçmiş durumda.

Uyku bilirkişileri, yaşları 14 ila 17 arasında değişen 193 genci ve ebeveynlerini yedi gece izledi ve birtakım sonuçlara vardı. Buna nazaran ebeveynlerin üçte biri yatmadan evvel ekran tasarrufuna dair kuralları uygulamıyor. Çalışmaya nazaran 18 yaşına kadar koyulan kurallar hem gençlerin sıhhati konusunda çok olumlu ve değerli tesirler yapıyor, hem de bunun bir davranış biçimi haline gelmesine yardımcı oluyor.

Mütehassıslara nazaran sistemli uyku zihinsel refah için çok değerli

Araştırmada incelenenlerin yüzde 74’ünde rastgele bir uyku saati pratiği olmadığı görüldü. Ayrıyeten ebeveynlerin yüzde 48’lik kısmının akşamları kafein tüketimini engellemediğinin de dikkat çeken sonuçlar arasına girdiğini söyleyebiliriz. İstikrarlı bir biçimde uyku saati sonları koyan ebeveynlerin yüzde 16’sının evlatları, her gece ortalama altı dakika daha uzun müddet uyuduğu tespit edildi. Bunun bir getirisi olarak da evlatlar gündüz için daha çokça güç ve daha az depresif mülahaza kazandı.

Eksperler, uyku saatlerini müsait halde düzenleyen ve uygulayan ebeveynlerin evlatlarına yalnızca daha çokça uyku fırsatı değil, birebir hengamda zihinsel refah da verdiğini açıkladı. Uykunun gençlik yıllarında hafıza, büyüme, gelişim ve zihinsel sıhhat için çok değerli olduğunu vurgulayan bağımsız uyku eksperi Dr. Neil Stanley, tertipli bir uyku alışkanlığının ömür uzunluğu uygun alışkanlıklar kazandırdığını da kelamlarına ekledi.

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir