fbpx "Enter"a basıp içeriğe geçin

Türkiye’nin yerli arabası hakkında merak edilenler #yerlioto #togg

Türkiye’nin Arabası Teşebbüs Öbeği TOGG’un 2022 yılında üretimine başlayacağı, geliştirme süreci hala devam eden yerli arabayla ilgili detaylar bugün Gebze’de düzenlenen bir aktiflikle duyuruldu. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan‘ın iştirakiyle gerçekleştirilen içtima ile Türkiye’nin yerli arabası hakkında neredeyse tüm haberler malûm oldu.

Türkiye’nin yerli arabası hakkında merak edilen her şey!

Türkiye’nin yerli arabası birinci olarak SUV kategorisinde iki araçla piyasaya sürülecek. Daha sonra 15 yılda aralarında sedan kasanın da olduğu 5 farklı model daha üretilecek.

Türkiye’nin yerli arabası yüzde 100 elektrikli olacak

Türkiye’nin yerli arabalarının tamamı yüzde 100 elektrikli olacak. Yani benzin ya da dizel yakıt kullanan bir motor seçeneği bulunmayacak. 2022 yılında birinci etapta üretilecek SUV modelinin iki sürümü olacak: Birisi 200 beygir, sarfiyatı 400 beygir gücünde iki seçenekle gelecek olan Türkiye’nin yerli arabasında 200 beygir gücündeki motorun sıfırdan yüze çıkma müddeti 7.6 saniye olacak. 400 beygirlik motora sahip olan SUV modelinde ise sıfırdan yüze 4.8 saniyede çıkacak. Aracın 200 beygirlik sürümünün geriden çekişli, 400 beygirlik sürümünün ise dört tekerden çekişli olacağı açıklandı.

Aracın menzili ise 500 km olarak açıklandı. Muhtemelen bu paha aracın 400 beygir gücündeki versiyonda olacak.

Türkiye’nin yerli arabasının sedan sürümü ise 2023 yılında çıkacak. Aracın pili ise Türkiye’de üretilecek ve yüzde 100 yerli olacak.

Türkiye’nin yerli arabası Bursa’da üretilecek

Yerli arabanın üretim noktası de Bursa’nın Gemlik kazasında kurulacak fabrikada yapılacak. Bu fabrikada 4 bin 300 kişi çalışacak.

Türkiye’nin yerli arabasının fiyatı

Yerli arabanın fiyatı şimdilik malûm olmasa da giriş seviyesindeki geriden çekişli sürümünün fiyatının 200 bin TL civarında olması bekleniyor.

Yeni bir şarj istasyonu ağı kurulacak

Hala Türkiye çapında farklı kişisel şirketlerin şarj istasyon ağları bulunuyor. Lakin bunların sayısı ehliyetli değil. Yerli arabanın satışa sunulana kadar şarj istasyonlarının sayısı artacak vğe 4 bin adet yeni şarj istasyonu kurulacak.

Türkiye’nin yerli arabasının Otonom Seviyesi 3

TOGG’un CEO’su Gürcan Karakaş’ın açıklamasına nazaran yerli arabada otonom sürüş teknolojileri de bulunacak. Günümüzde kullanılan otonom sürüş teknolojileri muayyen bir kategoride bedellendiriliyor. Seviye 1’den 5’e kadar 5 farklı kategorisi bulunan otonom sürüş seviyelerinde 1 en kolay seviye iken 5 en yüksek seviye olarak biliniyor.

  • Seviye 1: Sürücü Asistanı  
  • Seviye 2: Kısmi Otonom
  • Seviye 3: Koşullu Otonom
  • Seviye 4: Yüksek Otonom
  • Seviye 5: Tam Otonom

Yerli arabada günümüzün en yüksek otonom sürüş seviyesi olan Seviye 3 ‘e sahip olacak. Seviye 4 ve Seviye 5 şimdilik yollarda kullanılan araçlarda bulunan bir teknoloji değil.

Türkiye’nin yerli arabasında kapı kolu yok mu?

Yerli arabada motamot Tesla araçlarında olduğu üzere kapalı kapı kolları olacak üzere görünüyor. Çünkü paylaşılan resmi görsellerde aracın kapı kolları görülmüyor.

Türkiye’nin yerli arabasının aynaları neden küçük?

Yerli arabada dijital ayna kullanıldığı için (aynaların içinde kamera var ve imaj içerideki ekrana aktarılıyor) dış aynalar küçük bir halde tasarlanmış.

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir