fbpx "Enter"a basıp içeriğe geçin

Ford Mustang, Volkswagen’in MEB Platformunu Kullanabilir

Bu yılın birinci aylarında, Volkswagen'in elektrikli arabalar için geliştirdiği modüler platformunu (MEB) Ford ile paylaşacağı öğrenilmişti. Auto Press'in argümanına nazaran, bu küçük elektrikli araba platformu, Ford'un küçük Mustang Mach-E modellerinde kullanılabilir.

Ford'un Avrupa baş tasarımcısı Murat Gueler'in açıklamaları da tartışmanın ateşi alevlendirdi. Gueler, Mustang'in elektrikli arabaların daha da genişleyeceğini söyledi ve bunun bir cins “aile” haline geleceğini konuştuklarını kaydetti.

Gueler açıklamasında şahsi olarak genişlemenin daha küçük bir Mustang Mach-E ile sonuçalanacağını belirtmedi, lakin dizayncı, bunun Mustang Mach-E'dan farklı profile sahip bir crossover sınıfı olacağının neredeyse kesin olduğunu söyledi. MEB platformunun tasarrufu düşünüldüğünde, Gueler'in tamamiyle küçük bir Mustang Mach-E'den bahsettiği belirtiliyor.

Volkswagen ile müzakereler

Haberde, Ford ile Volkswagen'in Kasım ayında MEB platformunun Ford için tasarrufu ve modifikasyonu için görüştüğü yazıyor. Ford'un bu görüşmelerde gündeme getirdiği değerli bahisler ön bölme panelinin konumu ve kaput oldu. Volkswagen, ön camın tabanını MEB platformundan çok daha ileriye konumlandırıyor ve bu da göreceli olarak daha kısa bir motor kaputuna neden oluyor. Lakin bu kısa motor kaputu tasarımı, Ford'un Mustang modellerine elverişli değil. Gelgelelim Ford'un Volkswagen'den istediğini aldığı belirtiliyor.

Ford'un kürsel elektrifikasyon direktörü Ted Cannis, Volkswagen ile yapılan birinci müzakerelerde çok şey yapıldığını, gördükleri parametreler ile birlikte “harika bir Ford” yapabileceklerini kaydetti.

Elbette Ford, Mustang Mach-E'yi önümüzdeki yıl satışa çıkaracak. Bu durumda elektrikli bir crossovere yönelik talep belirsizliğini koruyor. Bunun yanı sıra, şayet Ford bu crossoverı piyasaya sürerse, yollarda dışarıdan Mustang üzere görünen, lakin içeriden esas olarak Volkswagen olan araçlar yan alacak. Bunun, yepyeni Amerikan ikonundan bir sapma olacağı konuşuluyor.

Ford'un yaşayabileceği problemler

Bunun yanı sıra, iki ayrı Mustang Mach-E aracının birbirinden büsbütün farklı platformlarda nokta alması da tuhaf bulunuyor. Bu iki araç dışarıdan emsal görünecek lakin içeride külliyen farklı çalışacak. Elektrikli aksamların aracın karakterine ve kişiliğine içten yanmalı motorlar kadar tesir etmediği düşünülüyor. Bu nedenle Ford'a MEB platformunun eklenmesi örneğin Volkswagen'in 2.0 litre turbo şarjlı dört silindirli motoronun klâsik bir Mustang'e konulmasından makbul görünüyor. Ama algı hâlâ kıymetli ve Ford'un da bunun farkında olduğu muhakkak.

MEB platformunun arttan çekişli ve tüm tekerleklerden çekişli sistemleri destekleyeceği belirtiliyor. Elektrik motorlarından elde edilen gücün bu araçların Mustang olarak sınıflandırılması için de yeteceği iddia ediliyor. 

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir