fbpx "Enter"a basıp içeriğe geçin

Otomobil Dizayncısı Murat Günak Kimdir?

Uzun devrandır üzerinde ağır bir formda çalışılan, Türkiye’nin Arabası Teşebbüs Öbeği Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından geliştirilen yerli araba girişimi; 2011 yılından beri girişimde bulunan vazifeliler için büyük bir meşguliyet oldu. Şimdi ismi konmayan yerli arabanın tasarımı ise dün birinci defa önümüze çıktı. Lansmanda halka sunulan elektrikli araç umumi olarak beğenildi.

Aracın marka lansmanı 2020 yılında, üretileceği fabrikanın açılışı 2021 yılında, seri üretime geçiş ise 2022 yılında gerçekleştirilecek. 5 farklı model ile piyasaya sürülecek yerli otomobil serisi, 'İtalyan dizaynlı yerli otomobil' sözleriyle çok eleştirilmişti. Zira otomobilin dizaynında Pininfarina isimli İtalyan markasıyla çalışıldı. Sonrasında girişimin başında ünlü Türk dizayncı Murat Günak'ın yan aldığı ortaya çıktı. 

Pekala Murat Günak kimdir?

1957 yılında İstanbul'da doğan Murat Günak, 6-7 yaşlarında ailesi ile Almanya'ya yerleşmiş. Sonrasında ilkokul ve lise eğitimini tekrar İstanbul'a dönerek tamamlayan ünlü dizayncı, endüstriyel tasarım eğitimi almak için tekrar Almanya'ya dönüş yapmış.

Almanya'da aldığı eğitimi tamamladıktan sonra Günak, birinci işi için Ford Motor Company'de çalışmaya başlamış ve bu şirkette kendine şu anki birikimini borçlu olacağı birçok şey katmış. Renault'un Fransız baş dizayncısı Patrick Le Quament tarafından yeteneği farkedilen Günak, araba tasarımı üzerine önemli bir eğitimden daha geçmiş.

2. eğitiminden sonra kariyerinde büyük sürat kazandı

Rolay Collage of Art’ta eğitimden sonra kendini Mercedes'in tasarım takımında bulan Türk dizayncı, Mercedes’in 2000 ve 2007 yılları arasında ürettiği W202 modelini tasarladı. Akabinde Peugeot’a geçiş yapan Günak, Peugeot’un 206 modelinin tasarım aşamasında yan alması ile yerküre çapında tanınan bir isim haline geldi. Fransız marka Peugeot'un 307 ve 607 modellerinin de dizaynına ekte bulunduktan sonra ise Mercedes'e geri döndü.

Geri döndüğü Mercedes'te Maybach Coupe modeli için hazırladığı tasarım, Bugatti EB-118'e rakip oldu. Son olarak C Serisi’nin Sport Coupe modelinin dizaynında taraf alan Günak, bu çalışma ile Mercedes'e son defa veda etti.

Kendi tasarım şirketini kurdu

Mercedes'ten ayrıldıktan sonra Volkswagen dahilinde tasarım çalışmalarına devam eden Günak, kısa vade sonra araba tasarım firması Mindset'i kurdu. Kendisinin başında bulunduğu plug-in hibrit araba girişiminde üretilen araç yekunda 800 km (benzin+elektrik) menzile sahipti. Mindset'ten sonra Fransa’nın “Mia electric” girişiminde ve Tretbox, Ono Teknoloji Hizmetleri A.Ş. şirketlerinde çalıştı.

Bu dopdolu araba tasarım kariyeri macerasından sonra, son olarak kendisini yerli arabanın tasarım ekibine fikir veren isim olarak duyduk.

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir