fbpx "Enter"a basıp içeriğe geçin

Spotify, 2020’den İtibaren Politik Reklamları Yasaklayacak

Reklamcılık ve pazarlama sanayisinin aktüel haberlerini aktaran AdAge, Spotify’ın politik reklamları yasaklayacağını aktarmıştı. Başlangıçta resmiyeti bulunmayan bu haberler, şirketin politik reklamları 2020 yılının birinci aylarında orjinal ve kişisel podcastlerinde yasaklayacağını duyurmasıyla resmileşmiş oldu.

Spotify, kararının münasebeti olarak bu çeşit reklamları düzgün bir formda inceleyecek menşelere sahip olmamalarını” gösterdi. Spotify’ın The Verge’e yaptığı açıklamada ise aşağıdaki cümleler konum aldı:

Bu noktada bu içeriği sorumlu bir halde doğrulamak ve gözden geçirmek için süreçlerimiz, sistemlerimiz ve araçlarımızda şimdi gerekli sağlamlığa sahip değiliz. Yeteneklerimizi geliştirmeye devam ederken bu kararı tekrar değerlendireceğiz.

Spotify, Amerika Birleşik Devletleri dışındaki devletlerde politik reklam vermemesiyle biliniyor. Lakin şirket, ABD’de verdiği bu reklamlardan ne kadar kazandığını rastgele bir platforma açıklamış da değil.

Politik reklamları yasaklayan tek şirket Spotify değil:

Spotify’ın bu kararıyla birlikte şirket, ABD’de 3 Kasım 2020’de gerçekleşecek seçimlerde politik reklamlarla savaşın yolunu bulmaya çalışan sair şirketlerin arasına katıldı. Vesair şirketlerin arasında Twitter da bulunuyor. Twitter, kasım ayında politik reklamların tümünü platformda yasaklama kararı almıştı.

Twitter’ın bu kararı, platform üzerinde adaylar, politik partiler, yasama, yargı ve oylama ile ilgili paylaşılan fiyatlı reklamları yasaklamayı kapsıyordu. Bununla birlikte siyasal fiil komitelerinin verdiği reklamlar da yasaklanmıştı. Ama şirket, ‘münasebete dayanan reklamları’ birtakım durumlarda onaylamaya devam etti.

Politik reklamları engelleyen öbür şirketler arasında Google’da bulunuyor. Google’ın yasağı, 6 Ocak’tan itibaren tüm yerküre çapında pratiğe girecek. Ama şirket coğrafya gayeli politik reklamları ve yaş ve cinsiyeti hedefleyen reklamları engellemeyecek.

Google’ın yeni yasağı muhtemelen politik reklamlar üzerinde büyük tesire sahip olacak. 31 Mayıs 2018’den bu yana şirket, ABD’de 155 milyon dolardan çokça harcama yapmıştı. Öte yandan Facebook ise platformda yayınlanacak siyasi reklamlara rastgele bir kısıtlama ya da kontrol getirmeyecek.

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir