fbpx "Enter"a basıp içeriğe geçin

RFID dijital dönüşümün olmazsa olmazı

Türkiye’nin başkan güvenlik teknolojileri entegratörü Sensormatic, perakende dalına yönelik RFID tahlilini 4-5 Aralık tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Perakende Günleri 2019’da tanıttı. Perakende kesiminde son devirde en çok konuşulan teknolojilerden biri olan RFID (Radio Frequency Identification – Radyo Frekansı Tanımlama) teknolojisi, perakende kesimi temsilcilerine operasyonel verimlilik manasında katma kıymet sağlıyor.

RFID dijital dönüşümün olmazsa olmazı

Bu tahlil sayesinde işletmeler eserlerini üretim aşamasından mağazada müşteriye satılana kadar anlık olarak takip edebiliyor. Bu sayede envanter doğruluğu, reyon idaresi, omnichannel stok idaresi ve tedarikçi kusurları üzere hususlar tahlile kavuşuyor.

Sensormatic RFID tahlili ile 10 kat süratli eser sayımı yapılabiliyor. Bu sayede mağaza sayımları yılda bir ya da altı ayda bir tarafına, her hafta velev her gün yapılabiliyor. Tekrar bu tahlil sayesinde yüzde 99,5 stok doğruluğu ve satışlarda da yüzde 21’e varan artışlar sağlanıyor. Ayrıyeten müşteri memnuniyeti ve çalışan verimliliği optimizasyonu da artıyor.

Perakende dalına yönelik RFID tahlilinin aktiflikte büyük ilgi gördüğünü söz eden Sensormatic CEO’su İsmail Uzelli, “RFID teknolojisi birçok faydayı beraberinde getiriyor. Örneğin, üretimden çıkan ve kolilenen eserler deponuza ulaşıyor. Kolinin üzerinde 100 adet olduğu yazıyor. Barkod teknolojisi ile sayımı çok uzun sürdüğü için umumide bu adet sahih kabul edilerek sayılmadan teslim alınıyor ve koli hiç açılmadan mağazalara sevk ediliyor. Meğer ki bir sebeple kolinin içinde 95 adet eser var. Fakat siz perakendeci olarak üreticiye 100 eserin ödemesini yaptınız. Daha eserler depoya girerken stok cürmü ile envantere giriyor. İşte RFID ile üreticiden gelen kolilerde kaç adet hangi eserlerin olduğunu takip edebiliyorsunuz. Buna misal birçok örnek vermek mümkün” diyor.

RFID müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarıyor

Müşteri deneyimi aslında RFID teknolojisinin getirdiği en kıymetli ögelerden biri. Müşteri rastgele bir olumsuz deneyim yaşadığında satışa dönüş orantısı derhal düşüş gösteriyor. Barkod sisteminin kullanıldığı bir mağazada müşterinin aradığı esere ulaşılması dakikalar sürüyor. Kasadan ya da bilgisayardan bakıldığında eser depoda var gözüküyor lakin bu eser depoda bulunmuyor ve müşteri berbat bir deneyim yaşamış oluyor. RFID teknolojisinde ise durum daha farklı. Eserin stoklarda olup olmadığına bakmak birkaç saniye sürüyor ve eser depodaysa çok kısa müddette bulunabiliyor. Tertipli biçimde yapılan denetimler sayesinde mütemadi reyon tamamlama süreci gerçekleştirilebiliyor. Müşteriler bu sayede aradıkları eserleri yüzde 90 nispetinde satış danışmanına gerek kalmadan reyonda bulabiliyor. E-ticarette de sağladığı envanter doğruluğu ile hem internet satışı için farklı stok tutulmasına gerek kalmıyor hem de tüm koleksiyon mağaza stokları ile internet satışına açılıyor. Sipariş iptalleri büyük ölçüde azalıyor.

Perakende kesiminde giderek yaygınlaşıyor

Sağladığı büyük yararlardan ötürü son periyotta RFID tahliline ilgi giderek artıyor. Uzelli, “Şirketler başarılı olmak, verimliliklerini artırmak, gelirlerini yükseltmek, yarışmada öne çıkmak ve en kıymetlisi müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak için envanter doğruluğunun kritik ehemmiyet taşıdığının farkındalar. Bu yüzden RFID girişimleri de giderek yaygınlaşıyor. İşte bu motivasyonla, son birkaç yılda 30’un üzerinde küresel marka RFID dönüşümünü tamamladı ve gelirlerini artırdı. Türkiye’de de halihazırda devam eden girişimlerimiz var.” diyor.

İlk Yorumu Siz Yapın

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir